Go Greener er vores klimastrategi, som beskriver vores ambition om at nedbringe Egmonts miljøbelastning og bidrage til en bedre planet for kommende generationer. 

I Egmont ønsker vi at reducere vores klimaaftryk fra vores egne driftsområder. Vi har et mål om at benytte strøm fra vedvarende energikilder og har allerede taget vigtige skridt mod dette. Vi har investeret i solcelleparker, som vil dække 90% af energiforbruget fra vores danske selskaber og mere end halvdelen fra vores svenske og norske selskaber. Desuden arbejder vi på, at vores firmabiler gradvist udskiftes med hybrid- og elbiler. 

Vi arbejder også med bæredygtige løsninger, når det gælder vores værdikæder og leverandører, hvor den største del af vores CO2-udledning sker. Vi arbejder målrettet med udvalgte kategorier, hvor vi enten har et væsentligt klimaaftryk, eller hvor vi mener, at vi kan have en betydelig indvirkning. Det gælder trykte produkter, covermounts og legetøj, emballage, forretningsrejser og godstransport. Vi ved, at vi kan gøre endnu mere her, og vi har derfor foretaget værdikædeanalyser på tværs af vores mange forretningsområder for at forstå, hvor det giver mest mening at tage de næste vigtige skridt mod et mere bæredygtigt Egmont. 

Egmont forpligter sig til Science Based Targets initiative (SBTi)​

I April 2024 har Egmont tilsluttet sig det globalt anerkendte Science Based Targets initiative (SBTi) og har nu forpligtet sig til at sætte mål i overensstemmelse med seneste klimavidenskab og Paris-aftalens ambition om at holde den globale temperaturstigning under 1,5 grader Celsius.​

”At forpligte sig til Science Based Targets initiative er det næste skridt i vores Go Greener-rejse og det betyder, at vi i Egmont tager et bredere ansvar for vores virksomheders påvirkning af klimaet. Det vil kræve, at vi i løbet af de næste par år laver planer for reduktion af udledningen af drivhusgasser i alle vores vigtigste værdikæder.” 
- Helle Bjørnskov Fischer, Vice President Corporate Legal & Sustainability. 

på tværs af Egmont

Vi bringer historier ud i verden, der har betydning for mennesker og samfund. Gennem blandt andet TV, film, games, bøger, magasiner er vi drevet af historier, som oplyser, underholder, inspirerer, uddanner og skubber til forandringer.

Magasin der ligger åbent på træbord/Open magazine on a wooden table
Bæredygtighed
Mindre plastik om vores magasiner

Story House Egmont har reduceret brugen af plastfolie på deres magasiner med 45%. Arbejdet med at reducere engangsbrug og forbedre emballager er en del af Egmonts bestræbelser på mere bæredygtige løsninger på tværs af vores virksomheder. 

Operatørrum/Operator room
Bæredygtighed
Biograferne skruer ned for strømforbruget 

Nordisk Film arbejder løbende og målrettet med at reducere sit strømforbrug. Biograferne står for en stor del af Nordisk Films og dermed også Egmonts samlede strømforbrug, og derfor bliver der også gjort en stor indsats for at reducere det.

Dame der går på bro/ Woman walking on a footbridge
Bæredygtighed
Outnorth vil hellere reparere og genbruge end smide ud

Egmonts e-commerce forretninger sender hver eneste dag tusindvis af varer ud til kunderne. Af og til kommer der også varer retur, fordi de ikke passer, falder i smag eller måske har en mindre fejl. Men Outnorth sørger for, at alle returnerede produkter enten bliver videresolgt eller anvendt på andre måder.

Mange solceller/Many solar plants seen from above
Bæredygtighed
Vedvarende energi til Egmonts forretninger 

De seneste år har Egmont investeret i solcelleparker i først Danmark og nu også i Sverige. De to energiaftaler dækker næsten hele Egmonts danske elforbrug og halvdelen af vores elforbrug i Sverige og Norge.