Kvinde der står på sten ved sø

Vi flyver kun varer til Grønland og Svalbard

Egmonts e-commerce forretninger tænker bæredygtighed ind i næsten alt, hvad de gør. Fra design og udvikling af et nyt produkt til køb og transport af eksisterende produkter. Fra emballagen om produktet, vejen ud til forbrugeren og modtagelse af returvarer. Det gælder blandt andet Egmonts forretninger inden for fritidsaktiviteter.

Bæredygtighed

Outnordic er en gruppe af e-commerce forretninger i Egmont, der fokuserer på friluftsaktiviteter. En af dem - Outnorth - sælger produkter fra førende skandinaviske mærker og producerer også egne varer. Når de nye produkter er nået frem til lagerene i udkanten af Göteborg i Sverige, er næste skridt at sælge produkterne og bringe soveposen og skistøvlerne ud til forbrugeren på den bedst mulige måde for både forbruger, produkt og klima. 

"Vi har papkasser lavet delvist fra genanvendt materiale, plasticposerne laves 100 % fra genanvendt plastic, og vi arbejder konstant med at reducere mængden af luft i pakningerne og optimere leveringen,” forklarer Viktor Höjman, Sustainability Manager i Outnordic. 

Al transport til kunder kompenseres miljømæssigt, og Outnordic har besluttet ikke at bruge fly til at bringe varerne ud.

Outnordics medarbejdere må også kun tage flyet, hvis rejsen opfylder særlige krav.

“Vi har en rejsepolitik der siger, at hvis en rejse kan foretages uden brug af fly indenfor fem timer, så er det ikke tilladt at flyve”.

Virksomhedens bæredygtighedsindsats er nedfældet i politikken 'Sustainability the Outnordic Way'. På den måde sikrer Outnordic, at alle afdelinger kender målene for bæredygtighed.

“Vi holder informationsmøder med afdelingerne for at informere alle ansatte, så de får den nødvendige information om vores arbejde med en bæredygtig udvikling,“ siger Höjman.

Flere stories