Euroman chefredaktør holder magasin/Editor-in-chief at Euroman holding a magazine

Stærk journalistik, der når hele Danmark

Magasinjournalistikken er mere udfordret end nogensinde I en medievirkelighed, hvor digitale historier er tilgængelige nu og her, og videostrømmen på TikTok, YouTube og Instagram aldrig stopper, stiller det voksende krav til magasinerne. 

Stærke historier

To af Story House Egmonts mest populære magasiner, Euroman og Hjemmet, går grundigt til værks, når de udvælger historier og vinklinger. Med alt fra dybdegående portrætter af vigtige kulturpersonligheder og -fænomener til samfundsrelevante historier og konstruktive nyheder forsøger de at give læserne indhold, som de kan agere på i deres eget liv. 

"Når vi taler om journalistikken i Hjemmet, så vil jeg faktisk være så fræk at sige, at vi skal være bedre end alle andre," siger Marianne Gram, chefredaktør på bladet. Hjemmet er for mange læsere den primære eller eneste kilde til nyheder. Det stiller store krav til både relevante og troværdige historier. I Hjemmet formidles samfundsrelevante nyheder gennem personlige fortællinger, hvilket gør stoffet genkendeligt og nærværende for læserne.

Magasinerne hos Story House Egmont er redaktørstyrede, og kvalitet og troværdighed vægtes højt. De udgør et vigtigt modspil til flygtige nyheder, sociale medier og fake news og spiller en afgørende rolle i at sikre publicistisk mangfoldighed i Danmark. Med Story House Egmonts over en million læsere på print og endnu flere digitalt hver måned, når vores blade og magasiner også ud til målgrupper, som ikke følger med i dagspressen.

Euroman udkommer som trykt magasin 12 gange om året. "Dette tillader os at tage den tid, det tager at behandle emner lidt dybere, end det man når i den hurtige dagspresse og på sociale medier," uddyber chefredaktør Kristoffer Dahy Ernst.  Især forsiden har stor betydning: Her optræder omhyggeligt udvalgte personer, der har noget på hjerte, kan inspirere og engagere. For at kunne fortælle historierne ordentligt, investerer redaktionen tid og nærvær i mødet med sine kilder, hvilket giver læserne et unikt indblik i det hele menneske. Euroman er samtidig stærkt til stede digitalt, på web, sociale medier og i podcasts. 

I mere end 100 år har Story House Egmont udgivet magasiner med stærk journalistik, underholdning og engagerende fortællinger. Magasiner som Euroman, Hjemmet, ALT for damerne, HER&NU og RUM er fortsat en vigtig del af den danske medievirkelighed, og fungerer som både kulturbærer og samfundsspejl. 

Flere stories