En procent bedre - hver eneste dag
Med over 300 ansatte er det digitale konsulenthus s360 på 12 år vokset fra en ydmyg start på et loftsværelse i hjertet af Aarhus til en virksomhed med ni kontorer i seks lande. s360 hjælper en bred vifte af nationale og internationale virksomheder med digitalt salg og transformation.
s360 hjælper sine kunder med at være synlige og sælge online ved at kombinere viden om digital marketing på blandt andet Google og Facebook med data og teknologi. Bag virksomheden står Jakob Vedel, der startede s360 sammen med Mathias Hillerup, og de vestjyske barndomskammerater står stadig i spidsen som henholdsvis CEO og CCO.
“Dengang var der massevis af virksomheder, der gjorde det samme som os, så det handlede om at gøre det en procent bedre end dem hver dag. Det har nok noget med den vestjyske sejhed eller ‘grit’ at gøre. Man giver ikke op. Det er vores kultur og værdigrundlag og et mindset, som vi og vores medarbejdere møder op med hver eneste dag,” siger Jakob Vedel
Omstillingsparathed er et nøgleord i en hastigt skiftende digital branche, hvor halvdelen af de opgaver, s360 udførte for fem år siden, ikke eksisterer i dag. Gennem investeringer i data og teknologi er virksomheden gået fra at være et marketingbureau til et digitalt konsulenthus, der er klar til at omstille sig og gribe nye muligheder.
"Vi har frontrunners, der er nysgerrige og eksperimenterer med AI, men det gælder om at have frontrunners inden for alle forretningsområder og få det sat i system, så vi har en rød tråd i den måde, vi arbejder på og ikke udvikler i 117 forskellige retninger."
I dag samarbejder s360 med en lang række af de største annoncører i Nordeuropa og har ekspanderet til flere lande.
“Vi kunne godt have haft en fin forretning som dansk bureau. Men efterhånden har mange af vores største kunder udvidet til flere markeder, og vi ville ikke længere være den rette partner, hvis vi var for lokale,“ siger Jakob Vedel.
I 2017 blev s360 partner med Egmont og er i dag del af Story House Egmonts portefølje af agencies.